Jeugd viscursus 2019

Maandag, 1 april 2019

Ook dit jaar organiseren wij weer een viscursus voor de jeugd! Klik hier voor meer info..

Dit jaar organiseert H.S.V. De Gaard Born in samenwerking met H.S.V. Sint Jan Echt een jeugd viscursus onder begeleiding van ervaren vissers. Met in totaal drie bijeenkomsten wordt de jeugd de kneepjes van het vissen bijgebracht, deze zijn verdeeld in twee theorielessen en één praktijkles. Tijdens de cursus wordt aandacht besteed aan: visherkenning, zelf een voertje maken, tuigje maken, knopen, haakjes bevestigen, de dobber uitpeilen en vissen met de vaste hengel. Voor de viscursus is geen basis viskennis of materiaal nodig, alles is voorzien. De cursus is bedoeld voor alle kinderen uit de regio (dus niet alleen Born) vanaf 8 tot ongeveer 14 jaar (komt niet heel nauwkeurig) die graag willen leren vissen.

De data voor de cursus zijn als volgt:

Theorieles viscursus  14-04-2019  Gebouw Jong Nederland Born 10-12 uur
Theorieles viscursus  28-04-2019  Gebouw Jong Nederland Born 10-12 uur
Praktijkles viscursus  12-05-2019  Gracht aan de markt in Born 10-12 uur

Het aanmelden voor deze gratis cursus kan tot en met 12 April! Om jezelf aan te melden of voor meer informatie neem contact op met J. Dohmen tel. 046 4856272 of via het contact formulier op deze website.