Activiteitenoverzicht H.S.V. de Gaard Born 2019

Zondag, 31 maart 2019

Bekijk hier het activiteiten overzicht van 2019!

H.S.V. de Gaard activiteitenoverzicht 2019.

Jeugd Viscursus.

Dit jaar organiseert H.S.V. De Gaard Born in samenwerking met H.S.V. Sint Jan Echt een jeugd viscursus onder begeleiding van ervaren vissers. Met in totaal drie bijeenkomsten wordt de jeugd de kneepjes van het vissen bijgebracht, deze zijn verdeeld in twee theorielessen en een praktijkles. Tijdens de cursus wordt aandacht besteed aan: visherkenning, zelf een voertje maken, tuigje maken, knopen, haakjes bevestigen, de dobber uitpeilen en vissen met de vaste hengel. Voor de viscursus is geen basis viskennis of materiaal nodig, alles is voorzien. De cursus is bedoeld voor kinderen vanaf 8 tot ongeveer 14 jaar (komt niet heel nauwkeurig).

De data voor de cursus zijn als volgt:

Theorieles viscursus 14-04-2019 Gebouw Jong Nederland Born 10-12 uur
Theorieles viscursus 28-04-2019 Gebouw Jong Nederland Born 10-12 uur
Praktijkles viscursus 12-05-2019 Gracht aan de markt in Born 10-12 uur

Het aanmelden voor deze gratis cursus kan tot en met 12 April! Om jezelf aan te melden of voor meer informatie neem contact op met J. Dohmen tel. 046 4856272 of via het contact formulier op deze website.

Nationale Hengelsportdag.

Op 25 mei organiseert H.S.V. de Gaard Born een vis ochtend aan het grachtwater in Born. Voor iedereen die eens kennis wilt maken met de hengelsport is dit een uitgelezen kans. Jong en oud is van harte welkom om tussen 10:00 en 12:00 uur te komen vissen aan de kasteelgracht bij de Bornermarkt. Dus ook voor kinderen die hun papa of mama eens kennis wilt laten maken met het vissen is dit een uitgelezen kans! Een vergunning is deze dag niet nodig omdat de nationale hengelsport dag gevierd wordt. Aanmelden voor deze leuke en gratis vis ochtend kan via de website op www.hsvdegaard.nl onder het kopje contact. Voor voer en aas wordt gezorgd! Heb je geen eigen hengel maar wil je toch graag kennis maken met de hengelsport? Zet dan bij je aanmelding een opmerking erbij en wij nemen contact met je op.

Clubkampioenschap.

Voor het clubkampioenschap wordt nog een datum en locatie geprikt, zodra deze bekend is komt dit op de website te staan!

Feedervissen aan het kanaal.

Achter de schermen wordt er druk gewerkt aan een programma voor feedervissen, tegenwoordig een hype in het sportvissen. Meer informatie zoals data en tijden volgen zo snel mogelijk.

Forelvissen.

Op 7 September is er voor alle leden en sponsoren van H.S.V. de Gaard een middag forelvissen georganiseerd bij de forellenvijver Heioord. We vertrekken om 11:45 uur s 'morgens op de markt in Born en kunnen vissen vanaf 12:30 uur tot 18:00 uur. De forellen worden na afloop eerlijk verdeeld zodat iedereen ondanks dat hij of zij veel heeft gevangen toch een aantal forellen mee naar huis kan nemen. Het schoonmaken van de forellen kan zelf ter plekke worden gedaan. Nieuwe leden betalen €15 euro eigen bijdrage, opgeven voor forel vissen kan via het contactformulier op deze website.