Opruimactie viswater 4 juni 2024

Donderdag, 13 juni 2024

Opruimactie zeer geslaagd! Met dank aan alle vrijwilligers.

Dinsdag 4 juni zijn we met een aantal vrijwilligers aan de slag gegaan om stukje voor stukje het viswater aan de Bornermarkt op te schonen. Gewapend met netten, harken, hooivork, kruiwagen en zelfs een waadpak is het gelukt om een flinke berg aan groen maar ook flesjes, blikjes en verkeersborden uit het water te vissen!

Tijdens het opruimen zijn we verschillende planten, insecten, vissen en zelfs een zoet water garnaal tegengekomen. Met trots kunnen we schrijven dat het paaien van de vissen dit jaar met succes is verlopen, zie de foto's hieronder! (zoetwater garnaal, karper, snoek & karper)