Geepvissen in Zeeland!

Zondag, 4 juni 2017

Lees hier hoe het dagje geepvissen is bevallen!

De dag begon zaterdag al vroeg, we verzamelden om 05:45 uur op het marktplein in Born waarna we rond 06:00 uur vertrokken richting het zonnige Zeeland. Met in totaal 15 vissers en twee busjes zijn we naar onze eerste visstek gereden nabij Westkapelle. De wind was aanwezig maar was niet te hevig, vol goede moed begon iedereen zijn hengels klaar te maken om als eerste een geep uit de zee te vissen. Als aas werden reepjes zalm en makreel gebruikt, na een aantal uurtjes ''dobberen'' was er helaas nog geen geep te bespeuren.

We hebben toen de knoop doorgehakt en zijn afgereisd naar het plaatsje Rittem om het daar nog eens te proberen, volgens een lokale hengelsportzaak dé stek om geep te vangen. Aan de dijk in Rittem aangekomen was het na een aantal inworpen al snel raak voor Kees, die haalde zo de eerste geep uit het water met een klein stukje zalm aan de haak.

Op aanraden van een lokale visser is een deel van de vissers elders gaan kijken voor een betere stek, bij aankomst vlogen de gepen door de lucht en werd er zelfs een zeehond gespot. Ondanks deze goede voortekenen is er ook maar één geep gevangen door de ervaren visser Danny.

Rond een uur of vier hadden de meeste vissers er genoeg van en werd het tijd om een lekker frietje te gaan eten.
Na een kleine zoektocht zijn we terecht gekomen bij Frietboetiek BT'je Anders waar we de buikjes rond gegeten hebben.

Ondanks dat de vangst wat tegen viel was het een mooie zonnige en geslaagde dag.