Activiteitenoverzicht H.S.V. de Gaard Born 2018

Vrijdag, 30 maart 2018

H.S.V. de Gaard activiteitenoverzicht 2018.

Viscursus.

Dit jaar organiseert H.S.V. De Gaard Born in samenwerking met H.S.V. Sint Jan Echt en H.S.V. De Snoek Susteren een jeugd viscursus onder begeleiding van ervaren vissers. Met in totaal drie bijeenkomsten wordt de jeugd de kneepjes van het vissen bijgebracht, deze zijn verdeeld in twee theorielessen en een praktijkles. Het aanmelden voor deze cursus kan tot en met 11 April! Om jezelf aan te melden ga naar het kopje contact en vul je je gegevens in!
De data voor de cursus zijn als volgt:

Theorieles viscursus 15-04-2018 Gebouw Jong Nederland Born 10-12 uur
Theorieles viscursus 29-04-2018 Gebouw Jong Nederland Born 10-12 uur
Praktijkles viscursus 13-05-2018 Gracht aan de markt Born 10-12 uur

Na opgave via onze website ontvangen jullie in de week van de viscursus meer informatie.

Nationale Hengelsportdag.

Op 26 mei organiseert H.S.V. de Gaard Born een vis ochtend aan het grachtwater in Born. Voor iedereen die eens kennis wilt maken met de hengelsport is dit een uitgelezen kans. Jong en oud is van harte welkom om tussen 10:00 en 12:00 uur te komen vissen aan de kasteelgracht bij de Bornermarkt. Dus ook voor kinderen die hun papa of mama eens kennis wilt laten maken met het vissen is dit een uitgelezen kans! Een vergunning is deze dag niet nodig omdat de nationale hengelsport dag gevierd wordt. Aanmelden voor deze leuke en gratis vis ochtend kan via de website op www.hsvdegaard.nl onder het kopje contact. Voor voer en aas wordt gezorgd! Heb je geen eigen hengel maar wil je toch graag kennis maken met de hengelsport? Zet dan bij je aanmelding een opmerking erbij en wij nemen contact met je op.

Vissen voor de jeugd.

Dit jaar mag H.S.V. de Gaard weer gebruik maken van het viswater van H.S.V. Sint Jan in Echt, het verleden heeft ons geleerd dat hier in korte tijd zeer veel vis te vangen is! Voor de jeugd willen wij een tweetal ochtenden gaan vissen in Echt onder begeleiding van ervaren vissers. Ideaal om te oefenen voor het clubkampioenschap!

Clubkampioenschap.

Het clubkampioenschap vindt dit jaar plaats op het viswater van H.S.V. Sint Jan Echt omdat hier de vangst tot nu toe altijd goed is gebleken. Alle jeugd tot en met 18 jaar welke lid is van H.S.V. de Gaard mag deelnemen aan het clubkampioenschap. De datum wordt later bekend gemaakt.

Streetfishing.

Achter de schermen wordt er druk gewerkt aan een programma voor streetfishing, tegenwoordig een hype in het sportvissen. Meer informatie zoals data en tijden volgen zo snel mogelijk.

Forelvissen.

Op 1 September is er voor alle leden en sponsoren van H.S.V. de Gaard een middag forelvissen georganiseerd bij de forellenvijver Heioord. We vertrekken om 11:45 uur s 'morgens op de markt in Born en kunnen vissen vanaf 12:30 uur tot 18:00 uur. De forellen worden na afloop eerlijk verdeeld zodat iedereen ondanks dat hij of zij veel heeft gevangen toch een aantal forellen mee naar huis kan nemen. Het schoonmaken van de forellen kan zelf ter plekke worden gedaan. Nieuwe leden betalen €15 euro eigen bijdrage, opgeven via de website.